Dont play the game if you . ..................... wanna get out alive ..

1, 2, 3, 4, 5 osv.. Mår dåligt & har problem på alla möjliga sätt, visa har det värre än andra medans andra har det bra får allt dem pekar på, men ändå är det något dem mår dåligt över. Där har vi bevis på att alla människor är lika mycket värda, kvittar hur dem ser ut eller hur rika o fattiga dem är. När det kommer till hur vi mår, är vi lika.
Visa döljer det bättre än andra, andra vet inte hur dem ska hanteras med det och tar livet av sig istället.  Är man ego om man tar livet av sig? Många tycker det ja, " dem orsakar smärta åt sina nära o kära "
Det gör man självklart, men även om man bara går runt och deppar orsakar man smärta åt andra. Sen tänkte jag på, tänk om alla som mådde dåligt skulle ta livet av sig? TROR det hade varit tusentals människor då. Bara att tänka på hur många som vill göra det, hur många det är som har försökt och hur många det är som just mår dåligt känns skrämande.
-
Känner många som mår dåligt just nu, tanken att dem skulle göra något sånt gör mig ledsen. Även om jag vill finnas där för alla, göra alla glada kan jag inte. Finns alltid någon som behöver mer än en kompis som stöttar honom/henne. Men hjälper det att gå till psykolog? osv? gå på mediciner?
-
En sak som snurrar i mitt huvud är; Varför mår vi dåligt? hur kommer det sig att så pass många är ledsna just nu?
smittar det av sig? eller är det vädret som gör en så här? Är det bara en period man har? kommer man lära sig leva med det?
-
Hatar att sitta och tänka på såna saker, för man har inget svar på det... Kvittar hur mycket man tänker och försöker få ett bra svar som inte liknar alla andra!
-
Detta är för mycket för mitt huvud! kan man inte stänga av tänkandet på något sätt? eller rensa allt och börja om från början? OHH GOD vad ja saknar o vara 1 år..
-
Nej nu ska jag dra och sova! Varit duktig på att uppdatera idag tycker jag, kommer inte bli så mycket uppdateringar i veckan pga skolan men ska försöka med 1 varje dag!  Veckan schema ser ut så här ungefär
  • Måndag - Skola till 13.15, stan, plugg
  • Tisdag - Skola sluta 15.30, 2 prover, danska & engelska. hem o plugga ..
  • Onsdag - Parapeten till 15. hem och plugga
  • Torsdag - Parapeten + prov i viner!
  • Fredag - Parapeten, fest?
Tråkigaste veckan ever kan jag säga! sista veckan på parapeten med sen har vi något på skolan
kommer inte ihåg vad det var, minnet?
Skulle ju även åka iväg, men det sket sig med. Kan något gå som man vill ? och sluta skita sig. Orkar verkligen inte..

Kommentarer
Postat av: Lisa

mysigt ju ;)



i fredags tog jag det lugnt . och festade loss ordentligt i lördags .. blev föööör mycket , blää :/



jag vet med en massa som mår dåligt .. :( jag mår inte heller så tipptopp nu :/ usch . det kan beror på en massa skit , jag hoppas du mår som du ska iaf .. kram

2009-10-05 @ 10:57:46
URL: http://jinandjang.blogg.se/
Postat av: jahwanna

just nu känns allt skit, men jag ska fan göra sista tiden på det här året till det bästa ever!! :)

2009-10-05 @ 11:07:57
URL: http://berightthere.blogg.se/
Postat av: simone

Skönt att sluta tidigt idag du :)

2009-10-05 @ 13:34:10
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0